Mogelijkheden

Verschillende onderzoeksmogelijkheden.

  • Product-/serviceprestaties. Uw klanten die bijvoorbeeld al maanden geen gebruik hebben gemaakt van uw service of diensten.  Wij zoeken uit wat er mis is gegaan en wat het personeel kan doen uw klanten terug te winnen. Een feedbackenquête voor klanten kan een goed hulpmiddel zijn voor het meten van prestaties van medewerkers en de mate waaraan elke persoon bijdraagt aan de tevredenheid van de klant.
  • Productfeedback. Tevredenheid van een nieuwe of bestaande productlijn in kaart brengen.  Dit kan bij klanten die reeds een aankoop hebben gedaan of nagaan hoe de tevredenheid is na een langere periode. De resultaten zouden waardevolle inzichten kunnen bieden in hoe productfuncties kunnen worden verbeterd of ontwerpfouten kunnen worden aangepakt.
  • Ontwikkeling van nieuwe producten. Klanttevredenheidsonderzoek doen uitgaan om nieuwe producten te creëren of introduceren en om gebruik te maken van nieuwe kansen.
  • Klantenbinding. Enquêtes kunnen u helpen uw meest trouwe klanten en beïnvloeders te ontdekken. Merkkampioenen, power users, merkgetrouwe gebruikers, merkhelden. Hoe u ze ook noemt, zij kunnen u precies vertellen wat u goed doet, wat u moet blijven doen en wat u moet gaan doen. Als u klanten laat zien dat u luistert, zullen zij dat beslist waarderen.
  • Contact houden. Klanttevredenheidsonderzoek vormt een prima hulpmiddel om regelmatige communicatie tussen u en uw klanten te bevorderen. Vraag hen hoe het met hen gaat, welke suggesties zij wellicht hebben en overweeg om trouwe klanten te belonen na een enquête.
  • Marktonderzoek. Wilt u een nieuw servicegebied laten groeien? Zorg ervoor dat u uw potentiële doelmarkten leert kennen door eerst een online enquête uit te sturen om meer te weten te komen over de demografische structuur, zoals leeftijd, geslacht, inkomen, hobby’s, enz.

Nu u over al deze fantastische, bruikbare gegevens beschikt, moet u ervoor zorgen dat feedback ook werkelijk wordt geïmplementeerd. Gebruik klantenfeedbackenquêtes om klanten een hand te reiken en regelmatig uw vorderingen te meten. Maak gebruik van wat u hebt opgestoken van deze waardevolle gegevens om omzet binnen te halen en de tevredenheid en trouw van klanten en personeel te verbeteren.

GJP advies geeft de resultaten weer en bijvoorbeeld een presentatie, managementrapportage en uitgewerkt dossier.